PUBLICAȚIE DE VÂNZARE
IMOBIL – CONSTRUCȚIE CU TEREN CONCESIONAT
Subscrisa, Proleader Insolv I.P.U.R.L., cu sediul în Com. Șcheia, sat Sfântu Ilie, str. Teilor, nr. 2, cam. 7, jud. Suceava, tel. 0230221177, , e-mail office@insolventasuceava.ro, CIF RO32539586, reprezentată legal prin practician în insolvență ec. jur. Șerban Mihaiela-Gabriela, în calitate de lichidator judiciar al S.C. Prier C.D. Invest S.R.L.– în faliment, cu sediul în mun. București, str. Calea Șerban Vodă, nr. 176, sector 4, București, CUI 6005716, nr. ORC București J40/14522/1994, numită prin Încheierea de Ședință nr. 1479/24.03.2023, dos. nr. 14490/3/2018 al Tribunalului București – Secția a VII-a Civilă,
ANUNȚĂ
în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 și ale Noului Cod de procedură civilă, scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a următorului bun imobil, proprietatea debitoarei:
- Proprietate imobiliară de tip „Construcție P+M”, cu destinație depozit și birouri, având suprafața utilă totală de 592 mp, situată în Mun. București, Calea Șerban Vodă, Nr. 176, Sectorul 4, construcție amplasată pe terenul concesionat identificat cu nr. cad. 218723*, dreptul de proprietate fiind intabulat în Cartea Funciară Nr. 218723 (Nr. CF vechi 19229) a Mun. București Sector 4.
Vânzarea are ca obiect exclusiv construcția, terenul aferent fiind proprietate publică, concesionabil conform legislației în vigoare.
Prețul de pornire este de 232.440 euro. Plata se va efectua în lei, la cursul de schimb BNR din ziua plății, majorat cu 1%. Prețul a fost stabilit prin raportul de evaluare întocmit la data de 19.09.2024 de către evaluatorul autorizat ANEVAR, S.C. GMT Evaluări și Consultanță S.R.L.. Bunul este scutit de plata TVA, fără drept de deducere, în baza prevederilor art. 292, alin. (2), lit. f) din Codul Fiscal.
- Terenul aferent construcției este proprietate publică a Municipiului București – Sector 4, concesionat anterior prin contract cu autoritatea locală. La data deschiderii procedurii de faliment (24.03.2023), contractul de concesiune era expirat, iar dreptul de folosință asupra terenului nu mai era valabil. Cumpărătorul adjudecatar va avea obligația semnării unui nou contract de concesiune cu Primăria Sectorului 4 și a achitării integrale a eventualelor sume restante aferente concesiunii anterioare.
IMPORTANT:
În imobilul supus vânzării se află chiriași care desfășoară activități în baza unor contracte de închiriere aprobate de Adunarea Creditorilor, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 85/2014.
Printre chiriașii existenți se numără: Mega Image, Van CoffeeWorks și Clubul de Șah. Această mențiune este făcută în scop de informare completă și transparență, pentru a asigura opozabilitatea existenței contractelor de închiriere față de eventualii adjudecatari. Contractele de închiriere aprobate de Adunarea Creditorilor rămân opozabile adjudecatarului, conform art. 123 din Legea nr. 85/2014. În plus, în imobil locuiește, fără titlu locativ valid aprobat de Adunarea Creditorilor, fostul administrator special al societății debitoare, împreună cu familia.
Ocuparea a fost tolerată exclusiv în scopul conservării bunului imobil, fără constituirea unui drept de folosință opozabil. Ocuparea fără titlu locativ nu generează un drept de retenție sau prelungire tacită a folosinței. Adjudecatarul poate solicita eliberarea spațiului, conform prevederilor Codului civil și Legii nr. 85/2014.
Situația de fapt va fi preluată de adjudecatar, care va avea posibilitatea de a lua măsurile pe care le consideră de cuviință, în condițiile legii. Adjudecatarul va prelua imobilul cu respectarea contractelor de închiriere în vigoare la momentul vânzării. Adjudecatarul va prelua imobilul cu respectarea clauzelor contractuale existente la data vânzării. În cazul în care adjudecatarul dorește menținerea chiriașilor, va putea încheia noi contracte de închiriere, în condițiile stabilite de părți.
Publicația de vânzare și raportul de evaluare sunt disponibile pentru consultare la sediul lichidatorului sau pot fi transmise electronic, la cerere.
Licitația publică cu strigare va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din Șcheia, sat Sf. Ilie, str. Teilor, nr. 2, camera 7, jud. Suceava, la data de 01.07.2025, ora 12:30. În caz de neadjudecare, licitația se va relua la aceeași oră în datele de: 08.07.2025, 15.07.2025, 22.07.2025 și 29.07.2025.
Pentru participarea la licitația publică cu strigare, solicitantul, va achita o garanție de participare de minim 10% din prețul de pornire al licitației prevăzut în publicația de vânzare și va depune cu cel puțin 48 (patruzecisiopt) de ore înainte de data și ora termenului licitației prevăzut în publicația de vânzare, o cerere scrisă la sediul lichidatorului judiciar Proleader Insolv I.P.U.R.L., situat în comuna Șcheia, sat Sfântu Ilie, str. Teilor, nr. 2, camera 7, județul Suceava, sau o va transmite prin poștă cu scrisoare recomandată de primire (sau prin curierat rapid), sau prin e-mail la adresa electronică office@insolventasuceava.ro – prin scanare – din care să rezulte explicit intenția de a participa la licitația publică cu strigare de la termenul, data și ora menționate în publicația de vânzare emisă de lichidatorul judiciar Proleader Insolv IPURL, pentru termenul respectiv de licitație publică cu strigare.
Prețul adjudecat va fi achitat integral, în termen de maxim 30 de zile de la data adjudecării. Nu se acceptă plata în rate.
Adjudecatarul nu poate intra în posesia bunului în lipsa dovezii plății integrale și încheierii contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică. Contractul se încheie în max. 30 zile de la procesul verbal de adjudecare, cheltuielile notariale fiind suportate exclusiv de adjudecatar.
AVERTISMENT:
Se recomandă potențialilor adjudecatari interesarea prealabilă asupra posibilităților de finanțare, întrucât în lipsa unui drept real asupra terenului, unele instituții bancare nu acordă credite ipotecare pentru acest tip de imobil.
Cererea scrisă pentru participarea la ședința de licitație publică cu strigare trebuie să fie însoțită în mod obligatoriu de următoarele documente:
Pentru persoane juridice:
- Documentele de înființare a persoanei juridice (Certificatul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerțului respectiv, Certificatul de înregistrare fiscală la ANAF, Certificatul de înregistrare în scopul de TVA – dacă este cazul, Actul constitutiv al persoanei juridice din care să rezulte persoana care are calitatea de administrator, sau alt act emis legal de persoana juridică din care să rezulte persoana care este administratorul persoanei juridice);
- Împuternicirea autentificată sau cu legalizare de semnătură prin care administratorul sau reprezentantul legal al persoanei juridice, împuternicește o altă persoană pentru a participa la licitația publică cu strigare în numele și pentru persoana juridică respectivă;
- Buletin/carte de identitate a administratorului persoanei juridice sau a reprezentantului legal al acestuia sau a persoanei împuternicite legal;
- Dovada în original emisă de către o bancă din care rezultă că a fost achitată garanția de minim 10% din prețul de pornire al licitației publice pentru participarea la licitația publică cu strigare de la termenul prevăzut în publicația de vânzare respectivă. Plata garanției de participare la licitație de minim 10% se va face în contul bancar de lichidare nr. RO36BUCU1702235341569RON deschis la Alpha Bank România S.A. – Sucursala Suceava pe numele debitoarei S.C. Prier C.D. Invest S.R.L. de către lichidatorul judiciar Proleader Insolv I.P.U.R.L..
- Garanția de participare la licitație se va achita de către titularul cererii de participare cu cel puțin 48 (patruzecisiopt) de ore înainte de data termenului și a orei la care se va ține licitația publică cu strigare pentru care s-a formulat cererea de participare.
- Participanții care nu se prezintă la licitație sau care, deși prezenți, refuză nejustificat să liciteze, pierd garanția de participare. Această sancțiune operează în baza principiilor generale privind buna-credință, seriozitatea înscrierii și irevocabilitatea angajamentului de participare la procedura de valorificare. Garanția se restituie exclusiv participanților care licitează efectiv și nu adjudecă bunul.
- Adjudecarea se face chiar și în prezența unui singur participant. Garanția adjudecatarului se consideră avans. Neplata diferenței duce la pierderea garanției și la obligarea la plata prejudiciului.
- Prețul adjudecat va fi achitat integral, în termen de maxim 30 de zile de la data adjudecării. Nu se acceptă plata în rate.
- Adjudecatarul nu poate intra în posesia bunului în lipsa dovezii plății integrale și încheierii contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică. Contractul se încheie în max. 30 zile de la procesul verbal de adjudecare, cheltuielile notariale fiind suportate exclusiv de adjudecatar.
Pentru persoane fizice:
- Buletin/carte de identitate a persoanei fizice care formulează cererea de participare la licitația publică cu strigare;
- Împuternicirea autentificată sau cu legalizare de semnătură prin care persoana fizică care a formulat cererea de participare la licitația publică cu strigare, împuternicește o altă persoană pentru a participa în numele și pentru persoana fizică la licitația publică respectivă;
- Dovada în original emisă de către o bancă din care rezultă că a fost achitată garanția de minim 10% din prețul de pornire al licitației publice pentru participarea la licitația publică cu strigare de la termenul prevăzut în publicația de vânzare respectivă. Plata garanției de participare la licitație de minim 10% se va face în ontul bancar de lichidare nr. RO36BUCU1702235341569RON deschis la Alpha Bank România S.A. – Sucursala Suceava deschis pe numele debitoarei S.C. Prier C.D. Invest S.R.L. de către lichidatorul judiciar Proleader Insolv I.P.U.R.L..
- Garanția de participare la licitație se va achita de către titularul cererii de participare cu cel puțin 48 (patruzecisiopt) de ore înainte de data termenului și a orei la care se va ține licitația publică cu strigare pentru care s-a formulat cererea de participare.
- Participanții care nu se prezintă la licitație sau care, deși prezenți, refuză nejustificat să liciteze, pierd garanția de participare. Această sancțiune operează în baza principiilor generale privind buna-credință, seriozitatea înscrierii și irevocabilitatea angajamentului de participare la procedura de valorificare. Garanția se restituie exclusiv participanților care licitează efectiv și nu adjudecă bunul.
- Adjudecarea se face chiar și în prezența unui singur participant. Garanția adjudecatarului se consideră avans. Neplata diferenței duce la pierderea garanției și la obligarea la plata prejudiciului.
- Prețul adjudecat va fi achitat integral, în termen de maxim 30 de zile de la data adjudecării. Nu se acceptă plata în rate.
- Adjudecatarul nu poate intra în posesia bunului în lipsa dovezii plății integrale și încheierii contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică. Contractul se încheie în max. 30 zile de la procesul verbal de adjudecare, cheltuielile notariale fiind suportate exclusiv de adjudecatar.
Procedura desfășurării licitației publice cu strigare
Organizarea licitației
Licitația publică cu strigare va avea loc la locul, data și ora indicate în publicația de vânzare. Aceasta se va desfășura prin:
- Strigări succesive de 3 (trei) ori a prețului de pornire;
- Strigări succesive pentru fiecare pas de licitare;
- Solicitarea de către lichidatorul judiciar a ofertelor mai mari față de ultimul preț oferit.
Reguli de licitare
Creșterea prețului oferit de participanți se va face prin „pași de licitare” în cuantum de 5% din ultimul preț oferit. Dacă la a treia strigare a ultimului preț oferit nu se oferă o sumă mai mare, lichidatorul judiciar va adjudeca bunul/bunurile în favoarea participantului care a oferit acea sumă.
Adjudecarea se poate face și în situația în care a fost un singur participant la licitația publică cu strigare.
Garanția de participare
- „Garanția de participare” depusă de persoanele care au adjudecat bunul/bunurile va fi considerată avans la plata contravalorii bunurilor adjudecate.
- Garanția depusă de persoanele care nu au adjudecat bunurile va fi restituită în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data licitației publice cu strigare, cu excepția comisioanelor bancare.
Procesul-verbal de licitație și adjudecare
După anunțarea verbală a câștigătorului de către lichidatorul judiciar, se va întocmi un proces-verbal de licitație, semnat de:
- Lichidatorul judiciar;
- Adjudecatarul bunului/bunurilor;
- Ceilalți participanți la termenul respectiv.
Procesul-verbal de adjudecare, conform art. 852 din Codul de procedură civilă, se va întocmi în termen de 30 de zile de la:
- Primirea dovezii originale de achitare a diferenței de preț de către adjudecatar;
- Confirmarea, prin extras de cont bancar, că suma a fost virată în contul bancar de lichidare nr. RO36BUCU1702235341569RON deschis la Alpha Bank România S.A. – Sucursala Suceava.
Încheierea contractului de vânzare-cumpărare
- În termen de cel mult 30 de zile de la data întocmirii procesului-verbal de adjudecare, se va încheia contractul de vânzare-cumpărare în formă autentică, perfectat prin notar public, conform art. 158, alin. (2) din Legea nr. 85/2014.
- Toate cheltuielile aferente încheierii contractului (taxe notariale, întabulare etc.) vor fi suportate exclusiv de către adjudecatar, în afara prețului de vânzare.
Neplata prețului adjudecat
Dacă adjudecatarul nu achită prețul adjudecat în termenul specificat în procesul-verbal de licitație (de regulă, 30 de zile de la adjudecare):
- Va pierde garanția de participare;
- Se va organiza o nouă licitație cu strigare;
Adjudecatarul va fi obligat să achite:
- Diferența de preț între prețul inițial și cel obținut ulterior;
- Toate cheltuielile legate de organizarea noii licitații, conform art. 770 alin. (3) din Codul de procedură civilă.
Drepturile adjudecatarului
Până la dovada achitării integrale a prețului și întocmirea actului de adjudecare, adjudecatarul:
- Nu va putea exercita posesia sau folosința bunurilor;
- Nu va putea efectua niciun act de dispoziție materială sau juridică (ex: vânzare, închiriere etc.).
Informații suplimentare și drepturi terțe
Orice persoană care pretinde un drept asupra bunului imobil ce face obiectul licitației publice cu strigare este obligată să informeze în scris și motivat lichidatorul judiciar înainte de data vânzării, conform publicațiilor de vânzare. După această dată, nu vor mai putea fi formulate pretenții.
Detalii suplimentare despre bunul supus vânzării prin licitație publică cu strigare pot fi obținute de la sediul lichidatorului judiciar Proleader Insolv I.P.U.R.L. Consultarea documentațiilor se face cu programare prealabilă, prin:
- E-mail: office@insolventasuceava.ro
- Telefon: 0230/22.11.77 sau 0757.576.895
Extras din raportul de evaluare


Data: 28.05.2025
Lichidator judiciar,
PROLEADER INSOLV I.P.U.R.L.
Practician în insolvență,
Ec. jur. Şerban Mihaiela-Gabriela

